Nowoczesne firmy wykorzystują moc sztucznej inteligencji na wiele różnych sposobów, od call center wdrażających chatboty po systemy bankowe korzystające z głębokiego uczenia się do analizy niezliczonych punktów danych w ciągu kilku sekund i wykrywania oszust. Zobacz, w jaki sposób AI wpłynie na Business Intelligence.
Obszary zastosowania sztucznej inteligencji
Zakłady produkcyjne wdrażają sztuczną inteligencję w celu automatyzacji złożonych zadań fizycznych wymagających elastyczności. Marketingowcy używają jej do generowania zindywidualizowanych rekomendacji i automatycznej realizacji zamówień. Lista zadań jest praktycznie nieskończona. Realizacja szeregu usług, takich jak wykrywanie oszustw związanych z kartami kredytowymi, filtry antyspamowe do wysyłania e-maili, prognozy ruchu i zindywidualizowane przypomnienia, nie byłaby możliwa bez sztucznej inteligencji.
Ma też ogromny wpływ na inteligencję biznesową (BI). Przedsiębiorstwa korzystają z algorytmów głębokiego uczenia, by dostrzegać wzorce zachowań wpływające na wyniki sprzedaży. Interpretują różne sygnały, by przewidywać konwersję i optymalizować zapasy. Jednak to, co robią teraz firmy to tylko wierzchołek góry lodowej.
Ważna rola AI w biznesie
Zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa korzystają z technologii opartej na AI, by poprawić wydajność procesów biznesowych i zapewnić lepsze doświadczenia klientów. Sztuczna inteligencja szybko zmienia sytuację w różnych branżach. Ma duży wpływ na opiekę zdrowotną, usługi finansowe, nauki przyrodnicze i handel. Na przykład w medycynie przyjmuje rolę asystenta klinicznego. Wspiera lekarzy w szybszym i dokładniejszym diagnozowaniu. Przyspiesza również opracowywanie nowych leków.
Sztuczna inteligencja napędza też proces decyzyjny. Wpływa na wszystkie aspekty nowoczesnych przedsiębiorstw. Gromadzi, analizuje i interpretuje dane, które pomogą kierownictwu w podejmowaniu decyzji. Na przykład menadżer ds. marketingu musi zrozumieć ciągle zmieniające się potrzeby klientów i dostosować do nich produkty i usługi. Techniki symulacji i modelowania AI pozwalają lepiej poznać konsumentów.
Systemy BI oparte na sztucznej inteligencji
Takie systemy potrafią przekształcić dane biznesowe w proste, dokładne narracje i raporty w czasie rzeczywistym. Warto pamiętać, że sztuczna inteligencja pomaga w analizowaniu wszystkich danych. Dostarcza spersonalizowanych informacji.
Duże zbiory danych rosną w niespotykanym dotąd tempie. Dlatego mogą łatwo zakłócać działalność firmy. Oprogramowanie do analizy biznesowej oparte na sztucznej inteligencji zmniejsza to ryzyko. Oferuje imponujące pulpity nawigacyjne. Wysyła alerty i informacje biznesowe, które ułatwiają podjęcie kluczowych decyzji. Umożliwia analizę predykcyjną lub wykorzystanie danych do rozszyfrowania przyszłych informacji.
Imponująca personalizacja
Technologia oparta na sztucznej inteligencji uczy się na podstawie doświadczenia. Staje się coraz lepsza z każdym doświadczeniem lub transakcją. Systemy przyszłości oparte na AI mogą automatycznie odszyfrować użytkownika, a nawet jego emocje. Hiper-personalizacją w przyszłości będzie normą, a nie usługą premium.