Nowoczesne firmy wykorzystują moc sztucznej inteligencji na wiele różnych sposobów, od call center wdrażających chatboty po systemy bankowe korzystające z głębokiego uczenia się do analizy niezliczonych punktów danych w ciągu kilku sekund i wykrywania oszust. Zobacz, w jaki sposób AI wpłynie na Business Intelligence.

Obszary zastosowania sztucznej inteligencji

Zakłady produkcyjne wdrażają sztuczną inteligencję w celu automatyzacji złożonych zadań fizycznych wymagających elastyczności. Marketingowcy używają jej do generowania zindywidualizowanych rekomendacji i automatycznej realizacji zamówień. Lista zadań jest praktycznie nieskończona. Realizacja szeregu usług, takich jak wykrywanie oszustw związanych z kartami kredytowymi, filtry antyspamowe do wysyłania e-maili, prognozy ruchu i zindywidualizowane przypomnienia, nie byłaby możliwa bez sztucznej inteligencji.

Ma też ogromny wpływ na inteligencję biznesową (BI). Przedsiębiorstwa korzystają z algorytmów głębokiego uczenia, by dostrzegać wzorce zachowań wpływające na wyniki sprzedaży. Interpretują różne sygnały, by przewidywać konwersję i optymalizować zapasy. Jednak to, co robią teraz firmy to tylko wierzchołek góry lodowej.

Rola sztucznej inteligencji w Business Intelligence

Ważna rola AI w biznesie

Zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa korzystają z technologii opartej na AI, by poprawić wydajność procesów biznesowych i zapewnić lepsze doświadczenia klientów. Sztuczna inteligencja szybko zmienia sytuację w różnych branżach. Ma duży wpływ na opiekę zdrowotną, usługi finansowe, nauki przyrodnicze i handel. Na przykład w medycynie przyjmuje rolę asystenta klinicznego. Wspiera lekarzy w szybszym i dokładniejszym diagnozowaniu. Przyspiesza również opracowywanie nowych leków.

Sztuczna inteligencja napędza też proces decyzyjny. Wpływa na wszystkie aspekty nowoczesnych przedsiębiorstw. Gromadzi, analizuje i interpretuje dane, które pomogą kierownictwu w podejmowaniu decyzji. Na przykład menadżer ds. marketingu musi zrozumieć ciągle zmieniające się potrzeby klientów i dostosować do nich produkty i usługi. Techniki symulacji i modelowania AI pozwalają lepiej poznać konsumentów.

Systemy BI oparte na sztucznej inteligencji

Takie systemy potrafią przekształcić dane biznesowe w proste, dokładne narracje i raporty w czasie rzeczywistym. Warto pamiętać, że sztuczna inteligencja pomaga w analizowaniu wszystkich danych. Dostarcza spersonalizowanych informacji.

Duże zbiory danych rosną w niespotykanym dotąd tempie. Dlatego mogą łatwo zakłócać działalność firmy. Oprogramowanie do analizy biznesowej oparte na sztucznej inteligencji zmniejsza to ryzyko. Oferuje imponujące pulpity nawigacyjne. Wysyła alerty i informacje biznesowe, które ułatwiają podjęcie kluczowych decyzji. Umożliwia analizę predykcyjną lub wykorzystanie danych do rozszyfrowania przyszłych informacji.

Rola sztucznej inteligencji w Business Intelligence

Imponująca personalizacja

Technologia oparta na sztucznej inteligencji uczy się na podstawie doświadczenia. Staje się coraz lepsza z każdym doświadczeniem lub transakcją. Systemy przyszłości oparte na AI mogą automatycznie odszyfrować użytkownika, a nawet jego emocje. Hiper-personalizacją w przyszłości będzie normą, a nie usługą premium.