Pozycjonowanie strony jest obowiązkiem każdego posiadacza strony www, który chce, aby jego serwis być dobrze widoczny w sieci. Obejmuje szereg działań, które mają na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania i może być wykonywane samodzielnie lub we współpracy z doświadczoną agencją SEO, która dba o wszystkie aspekty skutecznego pozycjonowania stron swoich klientów.
Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?
Głównym celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Działania te mają ogromne znaczenie, gdyż z najpopularniejszej wyszukiwarki korzysta miesięcznie ok. 20 mln internautów, warto więc zadbać o to, aby mogli oni odnaleźć naszą witrynę w wynikach wyszukiwania i tym samym poznać jej zawartość oraz ofertę. Internauci wpisując w wyszukiwarce poszukiwaną przez siebie frazę otrzymują listę stron, które najlepiej do niej pasują. Strony nie są jednak uszeregowane od najlepszej do najsłabszej, pozycja witryny w dużej mierze zależy bowiem nie od jej zawartości, lecz od działań obejmujących pozycjonowanie – jak się to robi?
Wszelkie działania podejmowane w celu poprawy pozycji strony w Google wchodzą w zakres pozycjonowania lub SEO, czyli Search Engine Optimization – optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe. Pozycjonowanie obejmuje więc dążenie do ulepszenia wszystkich elementów wpływających na pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Należą do nich takie czynności, jak m. in. optymalizacja kodu HTML strony, przygotowywanie i modyfikowanie treści pod kątem słów kluczowych, usprawnienie działania witryny pod względem technicznym (szybkość ładowania strony, jej responsywność itp.), podział zawartości serwisu na podstrony, zdobywanie linków z serwisów zewnętrznych i wiele innych działań.
Pozycjonowanie – jak się to robi samodzielnie i we współpracy z agencją?
Pozycjonowanie możemy wykonać zarówno we własnym zakresie, jak i skorzystać ze wsparcia profesjonalnej agencji SEO. Podejmowanie samodzielnych działań jest kuszące głównie z ekonomicznego punktu widzenia, gdyż zwalnia nas z konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z pozycjonowaniem. Wymaga jednak posiadania wiedzy, doświadczenia oraz sporej ilości wolnego czasu na własnoręczne prowadzenie działań oraz systematyczne monitorowanie ich skuteczności. Pomimo wyższych kosztów, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest więc powierzenie pozycjonowania profesjonaliście, czyli agencji SEO, z którą współpraca gwarantuje osiągnięcie założonych celów.
Agencja SEO to profesjonalna firma, która specjalizuje się w optymalizacji stron internetowych pod wyszukiwarki oferując swoim klientom skuteczne pozycjonowanie. Zakres jej działalności zazwyczaj jest bardzo szeroki i oprócz samych działań z zakresu SEO obejmuje także tworzenie stron internetowych, content marketing, planowanie i prowadzenie działań marketingowych w Google i social media. Profesjonalna agencja SEO zajmuje się opracowywaniem audytów SEO, optymalizuje strony klientów pod kątem SEO, przygotowuje i wdraża skuteczne strategie linkowania, rozbudowuje treści dostępne na stronie oraz regularnie dostarcza raportów dotyczących prowadzonych przez siebie działań, które pozwalają być na bieżąco z postępami pozycjonowania.
Partnerem materiału jest DevaGroup. Szukasz pozycjonowanie Kraków wybierz lata doświadczeń!