Foldery reklamowe to bardzo popularne dawniej i dziś materiały reklamowe, których potencjał warto wykorzystać do promowania swojej działalności. Druk folderów jest niedrogi, a same materiały stosunkowo łatwe i szybkie w zaprojektowaniu. Za ich pomocą można w atrakcyjny wizualnie sposób przedstawić firmę i jej ofertę oraz zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z niej. Jak tego dokonać – o tym powiemy poniżej.
Foldery reklamowe jako uniwersalne nośniki treści marketingowych
Foldery reklamowe są znane i lubiane od wielu lat. Obok ulotek, są jednymi z najstarszych i najpopularniejszych zarazem nośników treści marketingowych. Warto je wykorzystywać w celach promocyjnych z wielu powodów. Po pierwsze, foldery reklamowe są uniwersalne, doskonale sprawdzają się więc do promocji działalności firm o różnym profilu i z niemal każdej branży. Ich kolejną zaletą jest estetyka – foldery mają na celu nie tylko opisanie oferty firmy i jej działalności, ale także jej ciekawe i atrakcyjne zaprezentowanie w wizualny sposób.
Foldery reklamowe są ponadto stosunkowo łatwe w zaprojektowaniu i realizacji, a sam druk folderów nie jest wymagający pod względem finansowym. Można go zlecić zarówno drukarni działającej stacjonarnie, jak i przesłać gotowy projekt do licznych drukarni internetowych, które zajmą się jego szybką i profesjonalną realizacją. Foldery reklamowe mają ponadto wiele zastosowań – z powodzeniem można je wykorzystać zarówno w samej siedzibie firmy, jak na targach, konferencjach branżowych, szkoleniach oraz innych eventach, w których planuje wziąć udział firma.
Projekt i druk folderów w praktyce
Aby z sukcesem zaprojektować foldery reklamowe, które będą cieszyły się przychylnością odbiorców, należy pamiętać o kilku podstawowych kwestiach. Pierwszą jest ich projekt, który można zarówno zlecić profesjonalnym grafikom, jak i opracować samodzielnie pod warunkiem, że posiadamy niezbędne ku temu umiejętności. Warto pamiętać, że wygląd i szata graficzna folderów powinny bezpośrednio nawiązywać do działalności firmy i jej identyfikacji wizualnej. Kolory powinny być spójne z systemem identyfikacji wizualnej firmy, a wszystkie jej elementy prawidłowo reprodukowane i rozmieszczone.
Kluczowym elementem, bez którego nie może obyć się folder, są grafiki i zdjęcia. Warto sięgnąć po doskonałej jakości pliki, które będą równie dobrze prezentowały się po druku, jak na ekranie komputera. Nie bez znaczenia pozostaje także treść, która powinna być dobrze przemyślana, zrozumiała oraz przedstawiająca wyłącznie zalety i mocne strony firmowej oferty. Przed skierowaniem projektu do druku warto jeszcze raz dokładnie przeczytać treść, aby wyłapać wszystkie możliwe błędy, literówki i nieczytelne sformułowania. Sam druk folderów warto natomiast zlecić profesjonalnej firmie specjalizującej się w realizacji tego typu materiałów reklamowych. Foldery reklamowe mogą być wydrukowane w różnych formatach, na różnego rodzaju podłożach, a ich parametry powinny zostać ściśle dostosowane do zastosowania oraz przeznaczenia folderów.